Henri Cartier-Bresson
Γαλλία 1908 - 2004
Ο Henri Cartier-Bresson θεωρείται πλέον ο πατέρας της σύγχρονης λεγόμενης φωτογραφικής δημοσιογραφίας (photojournalism) και υπήρξε ένας από τους πρώτους που υιοθέτησαν τη μορφή των 35mm.

![]() |
Albert Camus, Paris, 1944. |
![]() |
Simone de Beauvoir, Paris, 1946. |
![]() |
An African-American student is denied entry to a theater. He keeps his hands in his pockets to demonstrate that his protest is nonviolent, 1961. |
![]() |
Italy |
Βοήθησε να αναπτυχθεί η λεγόμενη "street
photography" η οποία επηρέασε τις γενιές
φωτογράφων που ακολούθησαν.
![]() | |
San Francisco, 1960 |
![]() |
Marilyn |
Οι περισσότεροι τον γνωρίζουν από τα εξαιρετικά
δείγματα φυσικής και
ανεπιτήδευτης φωτογράφισης.
Γεννήθηκε στο Chanteloup-en-Brie, κοντά στο Παρίσι και ήταν ο γηραιότερος από πέντε παιδιά.
![]() |
Harlem |
![]() ![]() |
Coney Island, New York, 1946. |
![]() |
Nehru announces Gandhi's death |
Μεγάλη αναγνώριση κέρδισε όταν
κάλυψε την κηδεία του Gadhi το 1948.
![]() |
Gare Saint-Lazare train station |

Στις φωτογραφίες του ανέδειξε την αντίθεση του άσπρου-μαύρου, μια τεχνοτροπία στην οποία έμεινε πιστός, ειδικά μετά από κάποιες
αποτυχημένες προσπάθειες σε έγχρωμο φιλμ.
![]() |
Jean-Paul Sartre, Paris, 1946. |
![]() |
New York, 1960. |
Ποτέ δεν εμφάνιζε ο ίδιος τις φωτογραφίες του.
Έλεγε χαρακτηριστικά: "I've never been interested in the process of photography, never, never. Right from the beginning. For me, photography with a small camera like the Leica is an instant drawing."
Έλεγε χαρακτηριστικά: "I've never been interested in the process of photography, never, never. Right from the beginning. For me, photography with a small camera like the Leica is an instant drawing."
![]() |
Diep |
![]() |
Naples, Italy, 1960 |
Αρχικά ασχολήθηκε με την τέχνη της ζωγραφικής και το κύμα του σουρεαλισμού, αλλά αυτός που του άλλαξε τελείως την οπτική του ήταν ο Martin Munkacsi, και ιδιαίτερα μια φωτογραφία του με τρία γυμνά νεαρά αγόρια, να τρέχουν στην ακτή της λίμνης Tanganyika
(Three Boys at Lake Tanganyika).



![]() |
Brie, France, 1968. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου